ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ - ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Αγαπητέ/-ή επισκέπτη /-τρια
Το σχολείο μας στην προσπάθειά του το 2011 να ανοίξει διαύλους επικοινωνίας μαζί σου, δημιούργησε το παρόν ιστολόγιο έχοντας την πεποίθηση - προσδοκία ότι θα αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο επικοινωνίας αλλά και πληροφόρησης σε θέματα εκπαίδευσης, παιδείας και σε ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος που άπτονται την ορθή διαπαιδαγώγηση και πνευματική καλλιέργεια των μαθητών.
Παρακάτω θα βρεις ποικίλα επίκαιρα άρθρα και ανακοινώσεις του σχολείου, καθώς και συνδέσμους που αφορούν στην Εκπαίδευση και Εκπαιδευτική Νομοθεσία, τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα, τον Πολιτισμό αλλά και το Λογοτεχνικό Βιβλίο.
Σε καλωσορίζουμε και σου ευχόμαστε να έχεις μια ευχάριστη πλοήγηση!
Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, 2015, πιστεύουμε ακράδαντα πως η ενημέρωση αυτή και πληροφόρηση ήταν και συνεπής και συνεχής, στο μέτρο του δυνατού, και πως οι στόχοι μας επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό.
Αύριο, Πέμπτη 25/6/2015, η διεύθυνση του σχολείου περνάει σε νέα άξια χέρια και η σκυτάλη της ενημέρωσης προφανώς θα βρει μια πιο φρέσκια καινούρια έκφραση μέσα από κάποιο άλλο εργαλείο...

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 2ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΑΕΠ ΜΕΛΙΣΣΙΩΝ
Το σχολείο ιδρύθηκε το 1955 και πρωτολειτούργησε ως μονοθέσιο. Στεγάστηκε με ενοίκιο σε κτίσμα επί της οδού Δαβάκη με 51 μαθητές και το 1957-58 που οι μαθητές αυξήθηκαν σε 59 έγινε διθέσιο.Το 1961 του παραχωρήθηκε οικόπεδο επί των οδών Ν. Ροδώνης, 17ης Νοέμβρη 9 & Πίνδου, χτίστηκαν 3 αίθουσες διδασκαλίας και λειτούργησε ως τριθέσιο. Αργότερα έγινε 6/θέσιο και κατασκευάστηκαν άλλες 3 αίθουσες καθώς και 2 γραφεία, του διευθυντή και των δασκάλων.
Το 1978 φιλοξένησε το 3ο Δημοτικό Σχολείο. Τα δύο σχολεία λειτούργησαν μαζί σε βάρδιες (πρωί-απόγευμα) μέχρι το 1986.
Το 1987 φιλοξένησε σε προκάτ αίθουσες και το 5ο Δημοτικό Σχολείο και η φιλοξενία διάρκησε μέχρι και το 1993, χρονιά που τα δύο σχολεία, το 3ο & 5ο, μεταστεγάστηκαν σε νεόδμητο κτίριο.
Τρία χρόνια αργότερα το 1996-97 χτίστηκε η νέα πτέρυγα με 2 αίθουσες διδασκαλίας καθώς και αίθουσες φυσικής, Η/Υ, πολλαπλών χρήσεων, αλλά και γραφεία διευθυντή & δασκάλων, τουαλέτες και αποθήκες. Ορίστηκε ως οκταθέσιο και λειτούργησε με 9 τμήματα μέχρι το 1999.
Την ίδια χρονιά (1999) με απόφαση του ΥΠΕΠΘ το σχολείο έγινε 1 από τα 28 Ολοήμερα Πιλοτικά Σχολεία με διευρυμένο ωράριο, οπότε το καλοκαίρι τροποποιήθηκε κτιριακά και εξοπλίστηκε με κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή. Ως Πειραματικό Σχολείο λειτούργησε μέχρι το σχολικό έτος 2010-2011.
Το 2011, μετά την κατάργηση των 28 Πειραματικών Σχολείων, το σχολείο, ύστερα από απόφαση του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ., συμπεριλήφθηκε στα 961 Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία και έκτοτε λειτουργεί ως Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ).


Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

22 ΜΑΡΤΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ

Στο πλαίσιο του προγράμματος της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Ακριβό μου νερό» που εκπονείται από την Δ΄ τάξη, οι  μαθητές γιόρτασαν την παγκόσμια ημέρα νερού ως εξής:
Α. Αναβίωση του εθίμου της Περπερούνας
 Πρόκειται για ένα τραγούδι που συνόδευε ένα πανελλήνιο και πανάρχαιο  έθιμο- δρώμενο για την εποχή της αναβροχιάς. Η διαδικασία είχε ως εξής: Στις αρχές του φθινοπώρου, αν δεν είχε βρέξει καθόλου, απελπισμένος ο κόσμος έφτιαχνε μια περπερούνα. Η περπερούνα ,συνήθως, ήταν ένα ορφανό κοριτσάκι που το τύλιγαν με φύλλα και κλαδιά ολόκληρο, ώσπου να γίνει καταπράσινο. Τ ο έβγαζαν στο δρόμο πολλά κορίτσια μαζί και τραγουδώντας το παρακάτω τραγούδι, το γύριζαν από πόρτα σε πόρτα. Η νοικοκυρά κατάβρεχε συμβολικά το παιδί, κι εκείνο κουνιόταν για να πέσει το νερό στη γη, για να το δει ο Θεός και να βρέξει κι εκείνος. Το  έθιμο συναντιέται σε διάφορες εκδοχές και σε άλλους λαούς.
Οι μαθητές περιηγήθηκαν από τάξη σε τάξη και τραγούδησαν το  τραγούδι :

1. Πιρπιρούνα περπατεί και τον Θιό παρακαλεί
για να βρέξει μια βροχή, μια βροχή μια σιγανή.

2. Για να γεν΄ τα στάρια μας και τα καλαμπόκια μας.
Μπάρις, μπάρις τα νιρά, μπάρις, μπάρις τα κρασιά.
                                         (παραδοσιακό Αιανής Κοζάνης)









Β. Διαδήλωση με συνθήματα για την αξία και την εξοικονόμηση του νερού
Οι μαθητές είχαν κατασκευάσει πλακάτ με συνθήματα. Διαδήλωσαν στους διαδρόμους του σχολείου κατά της αλόγιστης χρήσης του νερού, καταδεικνύοντας ταυτόχρονα την πολυτιμότητά του στη ζωή μας.

Τα συνθήματα είναι:
Μια σταγόνα όλη η γη είναι πολύ σημαντική.
Αν δεν κλείσουμε τη βρύση θα μας κυνηγά η φύση.
Πείτε όχι στην σπατάλη του νερού.
Μια σπατάλη του  νερού θα τις φάμε από παντού.
Μη ρυπαίνεται τη θάλασσα, και άλλα πολλά.










 
Από τη δασκάλα της τάξης
Δημητρίου Λίζα      

Εκ μέρους όλης της σχολικής κοινότητας σας ευχαριστούμε για τη χαρά που μας δώσατε!!!
Ο διευθυντής του σχολείου   

ΑΝΟΙΞΗ - Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
Μάρτης, ημέρα Τετάρτη, 21 του μηνός...
Πρώτη μέρα της Άνοιξης και το σχολείο γιόρτασε τον ερχομό της με τον πιο δημιουργικό τρόπο.
Δάσκαλοι και μαθητές, από τις Β΄, Δ΄ και Ε΄ τάξεις, βγήκαμε στην αυλή, πήραμε τα σκαλιστήρια, το φτυάρι και την τσάπα και ...
...ο καλλωπισμός των παρτεριών άρχισε.
Τα σκαλίσαμε, τα ξεβοτανίσαμε, κλαδέψαμε τα υπάρχοντα φυτά, ανανεώσαμε το χώμα όπου χρειάστηκε και φυτέψαμε έναν αρκετά σεβαστό αριθμό θάμνων, αρωματικών, παχύφυτων και εποχιακών φυτών.
Οι παρακάτω φωτογραφίες μιλούν από μόνες τους:

Αναμόχλευση και εμπλουτισμός
του χώματος
Άποψη από τους θάμνους
Φυτεύοντας φασκόμηλο και μέντα
Λεβάντα, θυμάρι και λεμονοθύμαρο




Φυτεύοντας πανσέδες
Μενεξέδες και πανσέδες





Ποτίζοντας το βραχόκηπο
Φυτεύοντας τον κίτρινο πανσέ







Τσάπισμα και σκάλισμα
Δημιουργία πρανούς εδάφους



Μερική άποψη του βραχόκηπου
με δενδρολίβανο, λεβαντίνες και άλυσους
εχεβέρια, αλόη και υπομονή
Πανοραμική άποψη του βραχόκηπου


Στο μεταξύ λίγες μέρες πριν, ύστερα από τη δωρεά είκοσι πέντε (25) δενδρυλλίων λέιλαντ και δεκαπέντε (15) αρωματικών φυτών που μας έγινε από τον επιχειρηματία κύριο Γιάννη Μπούσουλα, κάτοικο Μελισσίων, τον οποίο και ευχαριστούμε από βάθος καρδίας, δενδροφυτέψαμε και άλλα σημεία του σχολείου. Τα δενδρύλλια υιοθέσησαν και φροντίζουν οι μαθητές της Β΄ τάξης, ενώ τα αρωματικά οι μαθητές της Δ΄ τάξης.
Προσεχώς θα σας παρουσιάσουμε φωτογραφίες και από αυτές τις παρεμβάσεις.

Από τη διεύθυνση του σχολείου